תוכנית החירום למיגור שכחת ילדים ברכב יוצאת לדרך

יו"ר וועדת המדע ח"כ אורי מקלב: "אנו במאמץ צפוף כדי לקדם את הנושא הזה, 5 ילדים שנפטרו תוך זמן קצר הביאו אותנו ואת כל משרדי הממשלה לאמירה 'עד כאן'. אנחנו רואים את המאמץ לקדם פתרון בזמן קצר, ואנחנו כאן לוודא כדי שזה יקרה במהירות וביעילות
איתי גדסי No Comments on תוכנית החירום למיגור שכחת ילדים ברכב יוצאת לדרך

התוכנית שהוצגה: משרד התחבורה התחייב להעמיד תקינה לאמצעי התרעה לשכחת ילדים ברכב תוך מספר שבועות, משרד החינוך מגבש מסמך שיעגן עדכון הדדי בין הורים לגננות לגבי היעדרות ילדים • קמפיין נרחב יקודם בתחנות הרדיו

יו"ר וועדת המדע ח"כ אורי מקלב: "אנו במאמץ צפוף כדי לקדם את הנושא הזה, 5 ילדים שנפטרו תוך זמן קצר הביאו אותנו ואת כל משרדי הממשלה לאמירה 'עד כאן'. אנחנו רואים את המאמץ לקדם פתרון בזמן קצר, ואנחנו כאן לוודא כדי שזה יקרה במהירות וביעילות
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בישיבת המשך משותפת של הוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון וועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ אורי מקלב בנושא 'מיגור תופעת שכחת ילדים ברכב', הוצגה תוכנית כוללת ללחימה בתופעת שכחת ילדים ברכב.

בשבוע שעבר סוכם בדיון בנושא בוועדה לזכויות הילד כי בהובלת משרד הבריאות והשר ח"כ יעקב ליצמן, ישבו משרדי הממשלה השונים למרתון דיונים על מנת להעמיד בתוך שבוע תוכנית חירום ללחימה בתופעת שכחת הילדים ברכב. לצד כך קוימו מספר פגישות עם נציגות הגננות כדי לקדם מענה לילדים שלא יגיעו בזמן לגנים.

היום הוצגו הממצאים השונים שהתגבשו לתוכנית חירום למיגור התופעה. בפתח הדיון הודיע נציג משרד התחבורה כי במסגרת מרתון הישיבות אומצה במשרד קריאת הוועדה להחלת תקינה בנושא שתחייב אמצעי התרעה טכנולוגי ברכב פרטי.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, משה ויצמן: "במסגרת צוותי החשיבה שיזמה הוועדה קיימתי דיון בנושא ואתמול הוקם צוות עבודה שתוך שבועיים עד חודש ינסח מסמך תקינה שיוגש לשר עם מענה לכלל השאלות. התקינה תחיל חובה על התקנת מערכת בטיחות בכל כיסא בטיחות לילדים ברכב, הכוונה שהיא שהתקנה תוחל בשלב ראשון ל-3 שנים כדי לבחון את ההשלכות".

ויצמן פירט אודות התקינה המתגבשת: "מדברים על הרבה מאוד מערכות, יש סכנה במערכת לא בדוקה, לכן הצעתנו היא לחייב מערכת שעומדת בתקן. זו לא תהייה מערכת של 50 ₪, העלות תהייה בין 500 ל-1000 ₪. אנחנו מפנים הרבה דברים חשובים ומתעסקים רק בזה כרגע. התקן נותן מרחב גדול לכניסת מערכות שונות, מדובר במערכות שיכולות לעבור מרכב לרכב".

במהלך הדיון ציינו ח"כ שאשא ביטון וח"כ מקלב כי יקדמו את התקינה מול ועדת הכלכלה ומול הממשלה בעזרתו של שר הבריאות שצוות משרדו ריכז את מרתון ישיבות משרדי הממשלה בנושא.

יו"ר וועדת המדע ח"כ אורי מקלב: "אנו במאמץ צפוף כדי לקדם את הנושא הזה, 5 ילדים שנפטרו תוך זמן קצר הביאו אותנו ואת כל משרדי הממשלה לאמירה 'עד כאן'. אנחנו רואים את המאמץ לקדם פתרון בזמן קצר, ואנחנו כאן לוודא כדי שזה יקרה במהירות וביעילות".
במקביל הציגה ח"כ יפעת שאשא ביטון כי סוכם מול משרד החינוך ובהסכמת הגננות כי תיבנה בכל מסגרת חינוכית תוכנית לאופי הדיווח על אי הגעה של ילד לגן, הן מצד ההורים והן מצד הצוות החינוכי. כאשר ההורים יתבקשו להודיע על ההיעדרות ובמקרים חריגים יפנו הגננות להורים כדי להבין מדוע הילד נעדר. משרד החינוך מנסח בימים אלה מסמך שיעגן את הנושא.

ח"כ מקלב סיכם: "כולנו כאן היום בעצה אחת כדי להפוך רעיונות שהועלו במשך שנים למשהו יישומי, התקדמנו צעדים מאוד משמעותיים ונמשיך לדבוק בתוכנית, לא נרפה. תמותת ילדים בשל שכחה ברכב איננה גזרה שאי אפשר להתמודד איתה".



0 תגובות